Jak jsem nedodržela svoje předesevzetí a proč mi to neva

Před rokem jsem se pustila do už téměř tradičního novoročního seznamu předsevzetí. Stejně jako při psaní jakýchkoliv podobných seznamů jsem měla velké oči. To už jsem prostě já. A tak jako v závěru každého dne nemám výčet povinností kompletně proškrtaný, nestačil mi ani rok na to, abych proškrtala svých letošních osmačtyřicet položek.

Nedělá mi to ovšem vrásky ani netrhá žíly. Znám se a věděla jsem, že nesplním všechno. A taky jsem věděla, že mi to nebude vadit. Cíl těchto předsevzetí k sobě samé je jiný - zaznamenat, co je pro mě na přelomu roku důležité, a ujasnit si, co od života chci. Navíc jak už to tak s životem zbývá, občas přinese do cesty neočekávané věci, které jsou nakonec stokrát  lepší a významější než to, co jste si prvního ledna napsali na seznam...

Co jsem letos nedodržela:

Nedošla jsem si k zubaři, ale učinila jsem dva velmi nadějné pokusy.

Nezlepšila jsem svůj time management, ale vlastně myslím, že jestli já někdy budu zorganizovaná, zmizí tím kus mé osobnosti.

Nenašla jsem si školu ani práci, ale přesto jsem skoro celý rok pracovala, občas se i vzdělávala a hlavně mě to všechno bavilo.

Nebyla jsem měsíc veganem, ale snědla jsem víc veganských jídel než kdy dřív.

Nezačala jsem běhat mimo jaro-léto, dokonce jsem běhat úplně přestala, ale zase jsem zjstila, že nepotřebuju běh, abych byla šťastná a cítila se dobře.

Nenaučila jsem se plést, ale aspoň už jsem si koupila vlnu a jehlice.

Neprošla jsem si mediálním půstem, ale zato jsem většinu roku přežila bez používání mobilního telefonu.

Nevadí to i proto, že jsem...
... se zlepšila ve vaření.
... si dělala radost.
... si vpustila do života další skvělé lidi.
... překonala samu sebe.
... si vydělala psaním nějakou tu korunu.
... si splnila sen.
... překročila české hranice.
... udělala věc, které se bojím.
... se naučila něco nového.
... byla šťastná.

A ještě navíc jsem...
... upekla své první vanilkové rohlíčky.
... podpořila spoustu fajn projektů.
... zažila svělé léto.
... si našla nejlepší hostitelskou rodinu.
... uběhla půlmaraton.
... začala jíst víc zeleniny.
... rozesmála spoustu lidí kolem sebe.
... našla spřízněnou duši.

1 komentář:

  1. Stejně nikdy nesplníme všechno, co jsme si naplánovali. :D Důležitý je pokrok a přijde mi, že ten jsi rozhodně udělala. Pokrok ke štěstí.
    Krásné čtení. :)

    OdpovědětVymazat